در گذشته خانه ها بسیار بزرگ و جا دار بودند همه ی خانه ها حیاط و پارکینگ داشتند انباری داشتند و علاوه بر زیرزمین هایی داشتند که بعضا به عنوان انبار از آنها استفاده می شد اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت نسبت به فضا ی موجود خانه های بزرگ حیاط دار تبدیل به آپارتمان های کوچک شده اند. همیشه در نگاه اول طراحی و اجرای دکور خانه های نقلی و آپارتمان های کوچک بسیار سخت به نظر می رسد اما در حقیقت با کمی فکر و سلیقه میتوان این خانه های کوچک را دیزاین کرد و حتی با وجود آمدن لوازم منزل خانه را بزرگتر نشان داد. بشر همیشه به فکر راهکارهایی برای حل مشکلات روزمره ی زندگیش در جهت آسایش بیشتر بوده و هست پس برای دیزاین آپارتمتن های کوچک راهکارهای قابل اجرایی وجود دارد که مشکل کمبود فضا را حل کرده.
اگر در یک آپارتمان یا خانه ی کوچک زندگی می کنید و همیشه از اوضاع نامرتب و شلوغ خانه گله مند هستید یک روز تعطیل که همه ی اعضای خانواده حضور دارن با هم نگاهی به دوروبر خود بیندازید خوب که دقت کنید بخش زیادی از وسایل و لوازمی که در خانه دارید کاملا غیر ضروری هستن مخصوصا لوازم تزئینی منزل، مثل گل های مصنوعی و خشک و بعضا میز های بلا استفاده ای که روی آن یک این گلها قرار دارد و تابلو هایی که شاید تعدادشان نسبت به فضای منزل شما بسیا زیاد است. پس اولین کارتان این است که خود را از شر لوازم غیر کاربردی که نه تنها منزل شما را زیبا نکرده بلکه باعث شلوغی خانه شده است راحت شوید.
تا جایی که ممکن است از مبل و صندلی های جم و جور و راحت استفاده کنید و اگر فضای کافی ندارید نیازی نیست حتما میز غذاخوری 8 تا 12 نفره در منزل داشته باشید با چند صندلی راحت کنار اپن هم میز غذا خوری دارد هم در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید هم از خانه بهتر استفاده می کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک را چگونه بچینیم؟
آپارتمان های کوچک یکی از مشکلات جامعه امروزی است. ولی شما با ترفندهایی می توانید آپارتمان کوچک تان را بزرگتر نشان دهید.
چگونه فضاهای کوچک یک آپارتمان کوچک، بزرگتر به نظر می رسد؟! آیا تا به حال احساس کرده اید که آپارتمان شما بیش از حد کوچک است؟! یا شاید کوچکتر از آن چیزی است که شما می خواهید؟! نیازی نیست که نگران باشید و در شرایط سخت به فکر نقل مکان باشید. در این مطلب تکنیک هایی را معرفی خواهد کرد که شما می توانید با استفاده از آنها در یک آپارتمان کوچک احساس راحتی و آرامش داشته باشید.
یکی دیگر از عوامل موثر در دکور منزل رنگ ها و نورهاست. استفاده از رنگ های گرم اغلب باعث می شود تا خانه ای دنج و صمیمی داشته باشید اما متاسفانه این رنگ ها باعث خواهند شد تا فضاهای داخلی منزل شما کوچکتر به نظر برسد. پس خانه را با رنگ های روشن و سرد تزئین کنید. لوستر های بزرگ و قدیمی را کنار بگذارید و خانه راه طوری نور پردازی کنید که کمترین فضا را گرفته و بیشترین روشنایی را به منزلتان بدهد.
یکی از لوازمی که در عین حال که کمترین فضا را در خانه اشغال می کند و در عین حال خانه را پر نورتر و بزگتر نشان می دهد آینه است یکی از دیوار های خانه را که بیشترین نور به آن می رسد به نصب آینه اختصاص دهید.
پرده های زبرا، زبرومن و شید رومی برای خانه های کوچک بهترین انتخاب است زیرا با اشغال کمترین فضا بیشترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این پرده های زبرا، زبرومن و شید رومی با هزاران طرح و رنگ انتخابی راحت و گسترده به شما می دهد.